فناوری

طبق گزارش‌ها، پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی اینتل Falcon Shores از بسته‌بندی 3 نانومتری و CoWoS TSMC استفاده می‌کنند

طبق گزارش‌ها، پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی اینتل Falcon Shores از بسته‌بندی 3 نانومتری و CoWoS TSMC استفاده می‌کنند

پردازنده گرافیکی هوش مصنوعی نسل بعدی اینتل، Falcon Shores از فرآیند 3 نانومتری TSMC استفاده کند و ممکن است از فناوری‌های فرآیندی خودش استفاده نکند.

پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی نسل بعدی اینتل “Falcon Shores” در TSMC با استفاده از فناوری فرآیند 3 نانومتری و بسته‌بندی CoWoS ساخته می‌شوند

بازارها انتظار حرکت اینتل را داشتند، نه تنها به این دلیل که IFS عملکرد ضعیفی دارد، بلکه به این دلیل که این شرکت از طریق ارائه‌های هوش مصنوعی Gaudi خود پیشرفتی در صنعت هوش مصنوعی نداشته است.

پردازنده‌های گرافیکی Falcon Shores اینتل اولین IP واقعی GPU برای بخش هوش مصنوعی مبتنی بر معماری گرافیکی نسل بعدی Xe خواهند بود، و این شرکت معماری را به شدت بالا برده است و ادعا می‌کند که بسیار برتر از ارائه‌های گائودی است. محصولی که به طور بالقوه “رستگاری” اینتل را در بازارها به ارمغان خواهد آورد. خب، این چیزی است که باید به عنوان تراشه پونته وکیو، علیرغم اینکه یک تراشه مهندسی شگفت انگیز بود، نتوانست پایگاه مشتریان قابل توجهی را جمع آوری کند و تنها محصولی که قرار بود در آن طراحی رهبری باشد، با تاخیر بسیار مواجه شد. ( ابر رایانه آرورا).

رسانه تایوانی Cnyes گزارش می دهد که اینتل دوباره انتخاب کرده است برای مسیر «برون سپاری» با نسل آینده GPU هوش مصنوعی Falcon Shores، با استناد به اینکه تیم بلو مشتاق است محصولی توانا ایجاد کند و آماده رقابت با محصولاتی مانند محصولات بلک ول NVIDIA. اینتل قصد دارد مجموعه‌ای از محصولات تهاجمی را با Falcon Shores به کار گیرد و به جای اینکه صرفاً روی مجموعه‌ای از محصولات «تخصصی» کند، اینتل قصد دارد تا انواع بالا، میان‌رده و پایین‌رده ایجاد کند تا برای هر نوع مصرف‌کننده‌ای در هوش مصنوعی آماده شود. بخش. داشتن چندین نوع به این معنی است که اینتل می تواند طیف متنوعی از مشتریان را جذب کند و همچنین به آنها اجازه ورود به بازارهایی را می دهد که به شدت توسط ایالات متحده تنظیم می شود، مانند چین.

Intel Falcon Shores AI GPUs Reportedly Utilize TSMC's 3nm & CoWoS Packaging 1

علاوه بر این، اینتل قصد دارد از بسته‌بندی CoWoS-R TSMC استفاده کند که به عنوان یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای ساخت تراشه‌های HPC/Datacenter در بازار شناخته می‌شود و در حال حاضر توسط تراشه‌های Blackwell NVIDIA استفاده می‌شود.

این بدان معناست که برای Falcon Shores، اینتل برای تولید کاملاً به TSMC وابسته است، که با توجه به اینکه غول تایوان به محصولات باکیفیت و توانمندش مشهور است، مزایای زیادی دارد. این امر به طور بالقوه می تواند نشان دهنده انتشار مجموعه ای از اینتل باشد که مستقیماً با پیشنهادات NVIDIA رقابت می کند و انحصار Team Green بر بازارها را به چالش می کشد. با این حال، یک چیز باقی مانده است که ببینیم آیا TSMC قادر به تامین سفارشات اینتل خواهد بود، زیرا ممکن است این شرکت با عرضه محدودی روبرو شود که با تقاضای هوش مصنوعی در حال افزایش و هر سه فروشنده، AMD، NVIDIA و Intel، استفاده از TSMC برای محصولات هوش مصنوعی نسل بعدی خود.

اخیراً، گزارشی در مورد محصولات اینتل فالکون سورس ارائه کرده‌ایم TDP تا 1500W. این نشان می‌دهد که انتظار می‌رود اینتل پیشرفت بزرگی در عملکرد نسل‌ها ایجاد کند. جدای از آن، انتظار می‌رود Falcon Shores به طور کامل از خنک‌کننده مایع استفاده کند، و باز هم قدرت محصور شده توسط معماری آینده اینتل متمرکز بر هوش مصنوعی را نشان دهد. فکر می‌کردیم ممکن است برخی از پیشنهادات خنک‌شونده غیر مایع را نیز برای طرح‌های سطح پایه که دارای TDP بالایی نیستند، ببینیم.

d8b7d8a8d982 daafd8b2d8a7d8b1d8b4d987d8a7d88c d9bed8b1d8afd8a7d8b2d986d8afd987d987d8a7db8c daafd8b1d8a7d981db8cdaa9db8c 66a0d749d7749

با توجه به اینکه انتظار می‌رود پردازنده‌های گرافیکی Falcon Shores تا سال آینده (2025) راه‌اندازی شوند، هنوز راه زیادی در پیش داریم، اما به نظر می‌رسد که تیم بلو تصمیم گرفته است تا همه چیز را انجام دهد. به طور جدی، با توجه به اینکه با نسل گائودی، این شرکت فقط توانست در سال جاری 500 میلیون دلار بخرد که به طرز خارق العاده ای نسبت به آنچه رقبای خود می توانستند به دست آورند، پایین تر است. با این حال، تیم نرم افزاری در تلاش است تا کارها را پیش ببرد و تراشه های هوش مصنوعی اینتل را با رقبا برابری کند.

منبع خبر: Cnyes

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا